.This is MY STORY.

"Say something about your blog here"

Tuesday, October 13, 2009

HarI oRENtASi Kos

Hari yang disebut-sebutkan sebelum ini telah pun muncul, ak tak sabar pun ada untuk hadapi hari tu. Ini kerana dengan mendengar cerita-cerita dari kawan-kawan dan senior orentasi kos nie best la gak dan dapat kenal ramai lagi kawan-kawan baru. Pagi tu kami dibahagikan kumpulan. Ak ditempatkan dalam kumpulan 12 iaitu kumpulan yang terakhir. Kumpulan ak terdiri daripada 6 perempuan dan 3 lelaki. Pagi tu juga kami membuat ice breaking. Best la dapat kenal dengan kwn2 baru yg selama nie Nampak mcm tu je tp xtgur pn. Kami diarah untuk membuat nama kumpulan,moto dan trademark. Kami punye nama kumpulan ialah lion frenhfriessy. Kami memilih nama tersebut kerana kami semua sukakan French fries dan singa. Setelah mempersembahkan kumpulan masing2 kami dibenarkan untuk berehat dan solat zohor dan kembali semula pada pukul 2.
Tepat pada pukul 2 kami berkumpul ditempat yang dijanjikan. Para exco telah merancang 1 aktiviti iaitu, kami diberi watak2 dan dalam masa 5 minit bumi akan hancur dan pihak nasa hanya blh membawa 3 orng sahaja untuk pergi ke planet baru. Macam2 watak yang diberikan antaranya doctor, budak kecik, orang tua, mat rempit dan sebagainya. Kami diminta untuk berhujah bagi mempertahankan diri masing2 untuk mengikut nasa pergi ke planet lain. Setelah puas kami semua membentangkan hujah2 kami sehingga bertikam lidah, rupa2ny permainan ini hanya 1 muslihat. kami telah berhujah lebih dari 5 minit dan kami semua telah mati. Sungguh xgne tol.huh.
Aktiviti diteruskan lagi dengan perancangan untuk main burng hantu.fuuuyooo dalam hati ak tu la permainan yang bez+mencabar xsbarnya. Pada petang tu kami berlatih untuk permainan tersebut agar permainan pada malam tersebut berjalan dengan lancar. Petang tu semuanya berjalan dengan lancar. Tiba malam, kami ditempatkan di parking blok Usahawan. Mata kami dikehendaki diikat agar lebih mencabar, tapi ak xtkot pn,lagi ske ada laa. Kami dilepaskan berkumpulan, 1 kumpulan terdiri dari 6 org. Kami dibritahu akan dibawa masuk ke dalam hutan tapi ak tau kat blok tu jugak exco2 tu bwak kteorg. Permainan diteruskan lagi dgn kami dipisahkan. Kali nie sorg2 plak.wahh ak lg la ske..ak diletakkan disatu tempat yg ak pn xtau kt mne sbb mate trtutup,tp ak tau dkt2 blok tu jgk..ak pn duduk jela..tbe2 datang sekor jin yang dilakonkan oleh slh seorng exco.ak pn duk sembang jela dengan jin tu smpaikan cte mslah kat jin tu. Tbe2 ada plak bdk pempuan nie jerit2 kne sampuk kot. Lpas je kejadian tu exco tamatkan permainan tersebut. Alaa xbez btl laa, sebab klau bdk pmpuan tu xjerit maybe kteowg akn dibawa ke jirat cina.hahhaha. gampak tu..
Overall, orentasi kos nie bez la..tu jela yg ak blh kongsi dgn sume..

0 comments:

Post a Comment